Sunday, April 14, 2019

Reklame

I dagens nettbaserte verden har det blitt vanlig for enhver bedrift å ha et nettsted som de bruker mest for å annonsere sine produkter og tjenester. Med fremkomsten av søkemotorer har det blitt enda enklere for kundene å søke etter ting online. For at et nettsted skal lykkes, bør lenken landes i de tre første sidene som søkemotoren bringer og rangen på siden skal være høy, noe som betyr at mange besøkende kommer til nettstedet. Dette kan oppnås ved å søke søkemotoroptimalisering eller populært kjent som SEO. Dette er en markedsføringsstrategi som øker kvaliteten og mengden av trafikkstrøm til et bestemt nettsted via søkemotorer.

SEO påvirker ikke bare søkemotorresultater, men også bildesøk, videosøk og bransjespesifikke vertikale søkemotorer. Det bestemmer hvordan en søkealgoritme fungerer og søker det som er populært blant folk. Når en nettsideforbindelse sendes til en søkemotor, kryper en edderkopp gjennom en side for å samle koblinger som fører til andre sider og lagrer disse sidene på søkemotorenes server. Informasjonen som samles inn fra disse sidene, sendes til indeksøren, hvis jobb er å trekke ut informasjon fra disse sidene, for eksempel søkeordene og deres vekt, plasseringen av siden og andre lenker som lagres for edderkoppen å krype i fremtiden.

I begynnelsen var søkemotoroptimaliseringsalgoritmene avhengig av søkeordene, Meta-tagger og indeksfiler levert av Webmaster. Metatagger ga informasjon om en bestemt side, men bruk av dem for indeksering av sidene viste seg ikke å være vellykket da enkelte webmastere la irrelevante Meta-koder til å øke antall treff og tjene store annonseinntekter. De endret til og med HTML på nettsidene for å oppnå en god rangering for siden. Men dette var et tilfelle av misbruk som det hentet irrelevante sider.

Søkemotorer begynte å benytte komplekse rangeringsalgoritmer, noe som var vanskelig for webmastere å manipulere for å gi web surfere med ekte resultater. Rangeringen av nettsiden ble beregnet matematisk av funksjoner som bruker styrke og kvantitet av innkommende koblinger. Jo høyere rangen på siden jo flere sjanser måtte man se på av en person. Senere ble algoritmer utviklet som betraktet ulike andre på sidefaktorer som rang og off-side faktorer som hyperkobling. Siden webmastere ikke kunne manipulere sidestilling, begynte de å bytte ut, selge og kjøpe lenker, noe som fører til koblingsspamming og til og med opprettelse av mange nettsteder dedikert til dette formålet.

Algoritmer ble mer komplekse i hver dag, og toppsøkemotorer holdt sine algoritmer hemmelig. Etter hvert som kostnaden for SEO økte, ble annonsører roped inn for å betale for det, noe som til slutt resulterte i websider av høy kvalitet. Selv om du investerer i SEO, er det veldig fruktbart, men samtidig er det risikabelt fordi uten alvarsel blir algoritmer som brukes, endret og søkemotoren stopper å lede besøkende til siden. Mange konsulenter er tilgjengelige i markedet som tilbyr SEO-tjenester. De manipulerer HTML kilden til nettstedet, som menyer, handlekurver og noen ganger til og med innholdet på nettstedet for å trekke mer trafikk. Søkemotorer som Worldcenter har algoritmer som trekker ut sider ikke i henhold til siderangering, men i henhold til kostnad per klikk eller sett avgift, det vil si hvis en annonsør ønsker at siden som inneholder annonsen hans, vises, forventes han å betale penger for det. Dette er et poeng med kontrovers, da bare de store bedriftene vil kunne øke antall treff på siden, men ikke den lille virksomheten som kanskje har en bedre kvalitetsside. http://admarket.sale





No comments:

Post a Comment

Singapore in Focus: Legal Issues, Environment, and Business News (October 7, 2024)

Singapore's news landscape today offers a mix of legal developments, environmental concerns, and business stories: Former Transport Mini...