Sunday, April 14, 2019

Advertising

In de internetwereld van vandaag is het gebruikelijk dat een bedrijf een website heeft die ze voornamelijk gebruiken voor het adverteren van hun producten en diensten. Met de komst van zoekmachines is het voor de klanten nog eenvoudiger geworden om online naar de spullen te zoeken. Om een ​​website succesvol te laten zijn moet de link in de eerste drie pagina's terecht komen die de zoekmachine oplevert en de rangorde van de pagina moet hoog zijn, wat betekent dat veel bezoekers naar de site komen. Dit kan worden bereikt door zoekmachine-optimalisatie toe te passen of in de volksmond bekend als SEO. Dit is een marketingstrategie die de kwaliteit en kwantiteit van de verkeersstroom naar een bepaalde website via zoekmachines verhoogt.

SEO heeft niet alleen invloed op de resultaten van zoekmachines, maar ook op afbeeldingen, video's en branchespecifieke verticale zoekmachines. Het bepaalt hoe een zoekalgoritme functioneert en zoekt naar wat populair is bij mensen. Wanneer een websitelink wordt aangeboden aan een zoekmachine, kruipt een spider door een pagina om koppelingen te verzamelen die naar andere pagina's leiden en die pagina's op de server van de zoekmachine opslaan. De informatie die op deze pagina's wordt verzameld, wordt naar de indexeerder gestuurd, die de taak heeft om informatie van die pagina's te extraheren, zoals de zoekwoorden en hun gewichten, de locatie van de pagina en andere links die in de toekomst worden opgeslagen om door de spin te worden gecrawld.

In het begin waren de algoritmen voor de zoekmachineoptimalisatie afhankelijk van de trefwoorden, metatags en indexbestanden die door de webmaster werden verstrekt. Meta-tags verschaften informatie over een bepaalde pagina, maar het gebruik ervan voor het indexeren van de pagina's bleek niet succesvol te zijn, omdat sommige webmasters irrelevante Meta-tags toevoegden om het aantal hits te vergroten en enorme advertentie-inkomsten te genereren. Ze hebben zelfs de HTML van de webpagina's gewijzigd om een ​​goede positie voor de pagina te bereiken. Maar dit was een geval van misbruik omdat het irrelevante pagina's haalde.

Zoekmachines zijn toen begonnen met het gebruik van een complex ranking-algoritme, dat voor de webmasters moeilijk hanteerbaar was om websurfers echte resultaten te bieden. De rangorde van de webpagina is wiskundig berekend op basis van functies die de sterkte en het aantal van de inkomende links gebruiken. Hoe hoger de rangorde van de pagina, hoe meer kansen het had om door een persoon te worden bekeken. Latere algoritmen werden ontwikkeld die rekening hielden met verschillende andere factoren op de pagina zoals rangorde en off-page factoren zoals hyperlink. Omdat de webmasters de paginarang niet konden manipuleren, begonnen ze met het uitwisselen, verkopen en kopen van links, wat leidde tot spam-spamming en zelfs het creëren van talloze sites die speciaal hiervoor zijn bedoeld.

Algoritmen werden elke dag ingewikkelder en topzoekmachines hielden hun algoritmen geheim. Naarmate de kosten van SEO toenamen, werden adverteerders ingeschakeld om ervoor te betalen, wat uiteindelijk resulteerde in webpagina's van hoge kwaliteit. Hoewel investeren in SEO erg vruchtbaar is, maar tegelijkertijd riskant is omdat zonder voorafgaande kennisgeving de gebruikte algoritmen zullen veranderen en de zoekmachine zal stoppen met het verwijzen van bezoekers naar de pagina. Veel consultants zijn beschikbaar op de markt die SEO-services biedt. Ze manipuleren de HTML-broncode van de website zoals menu's, winkelwagentjes en soms zelfs de inhoud van de website om meer verkeer te genereren. Zoekmachines zoals Worldcenter hebben algoritmen die pagina's extraheren die niet in overeenstemming zijn met de paginarangschikking, maar volgens de kosten per klik of vaste vergoeding, dat wil zeggen als een adverteerder wenst dat de pagina met zijn advertentie wordt weergegeven, wordt er van hem verwacht dat hij daarvoor geld betaalt. Dit is een controversieel punt, omdat alleen de grote bedrijven het aantal hits van hun pagina kunnen vergroten, maar niet de kleine bedrijven die mogelijk een betere kwaliteitspagina hebben. http://admarket.sale




No comments:

Post a Comment

Singapore in Focus: Legal Issues, Environment, and Business News (October 7, 2024)

Singapore's news landscape today offers a mix of legal developments, environmental concerns, and business stories: Former Transport Mini...