I dagens net-savvy verden er det blevet almindeligt for enhver virksomhed at have en hjemmeside, som de bruger mest til at reklamere for deres produkter og tjenester. Med fremkomsten af søgemaskiner er det blevet endnu nemmere for kunderne at søge efter stuff online. For at en hjemmeside skal kunne lykkes, skal linket landes i de tre første sider, som søgemaskinen bringer og placeringen af siden skal være høj, hvilket betyder, at mange besøgende kommer til webstedet. Dette kan opnås ved at anvende søgemaskineoptimering eller populært kendt som SEO. Dette er en marketingstrategi, der øger kvaliteten og mængden af trafikstrøm til en bestemt hjemmeside via søgemaskiner.
SEO påvirker ikke kun søgemaskinens resultater, men også billedsøgning, videosøgning og branchespecifikke vertikale søgemaskiner. Det bestemmer, hvordan en søgealgoritme fungerer og søger hvad der er populært hos mennesker. Når et website-link sendes til en søgemaskine, kryber en spindel gennem en side for at samle links, der fører til andre sider og gemmer disse sider på søgemaskinens server. Oplysningerne, der indsamles fra disse sider, sendes til indekseren, hvis job er at udtrække oplysninger fra disse sider, såsom søgeord og deres vægte, placeringen af siden og andre links, der er gemt for edderkoppen til at kravle fremover.
I begyndelsen var søgemaskine optimeringsalgoritmerne afhængige af søgeordene, metatags og indeksfiler, der blev leveret af webmasteren. Metatags gav oplysninger om en bestemt side, men det var ikke lykkedes at bruge dem til indeksering af siderne, da nogle webmastere tilføjede irrelevante metakoder for at øge antallet af hits og tjene store annonceindtægter. De ændrede endda HTML på websiderne for at opnå en god rang for siden. Men det var et tilfælde af misbrug, da det hentede irrelevante sider.
Søgemaskiner begyndte at udnytte komplekse rankingalgoritme, som var vanskelige for webmastrene at manipulere for at give web surfere med ægte resultater. Placeringen af websiden blev beregnet matematisk af funktioner, der bruger styrke og kvantitet af indgående links. Jo højere sidens rang er, desto større chancer måtte man se for en person. Senere blev der udviklet algoritmer, som betragtede forskellige andre on-side faktorer som rang og off-side faktorer såsom hyperlink. Da webmastrene ikke kunne manipulere sidestilling, begyndte de at udveksle, sælge og købe links, hvilket fører til koblingsspamming og endda oprettelse af adskillige websteder dedikeret til dette formål.
Algoritmer blev mere komplekse hver dag, og top søgemaskiner holdt deres algoritmer en hemmelighed. Efterhånden som omkostningerne ved SEO steg, blev annoncører opfordret til at betale for det, hvilket endelig resulterede i websider af høj kvalitet. Selvom at investere i SEO er meget frugtbar, men samtidig risikabelt, fordi uden al forudgående varsel er algoritmerne, der bliver brugt, bundet til at ændre sig, og søgemaskinen vil stoppe med at lede besøgende til siden. Mange konsulenter er tilgængelige på markedet, der leverer SEO-tjenester. De manipulerer HTML-kildekoden på webstedet som menuer, indkøbsvogne og undertiden endda indholdet af hjemmesiden for at få mere trafik. Søgemaskiner som Worldcenter har algoritmer, der uddrag sider ikke i henhold til sidestilling, men i henhold til pris pr. Klik eller sæt gebyr, det vil sige, hvis en annoncør ønsker at den side, der indeholder hans annonce, vises, forventes han at betale penge for det. Dette er et kontroverspunkt, da kun de store virksomheder vil kunne øge antallet af hits på deres side, men ikke den lille virksomhed, der måske har en bedre kvalitetsside. http://admarket.sale
Worldcenter Ad Market - Buy Quality Targeted Website Traffic - Desktop and Mobile.
Sunday, April 14, 2019
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Singapore in Focus: Legal Issues, Environment, and Business News (October 7, 2024)
Singapore's news landscape today offers a mix of legal developments, environmental concerns, and business stories: Former Transport Mini...
-
Did you know many of your friends do not know exactly what you do to make your money? It happens more often than you'd like to think to ...
-
The word ‘niche’ is defined as: “A special area of demand for a product or service”. ‘Marketing’ is defined as: “The opportunity to buy or s...
No comments:
Post a Comment