Nykypäivän net-savvy-maailmassa on tullut yleiseksi, että kaikilla yrityksillä on verkkosivusto, jota he käyttävät lähinnä tuotteidensa ja palveluidensa mainontaan. Hakukoneiden myötä asiakkaiden on helpompi etsiä tavaraa verkossa. Jotta sivusto onnistuisi, sen linkin tulisi laskeutua kolmelle ensimmäiselle sivulle, jotka hakukone tuo mukanaan ja jonka sivun tulee olla korkea, mikä tarkoittaa, että monet kävijät tulevat sivustoon. Tämä voidaan saavuttaa soveltamalla hakukoneoptimointia tai tunnetaan yleisesti nimellä SEO. Tämä on markkinointistrategia, joka lisää tietyn verkkosivuston liikennevirran laatua ja määrää hakukoneiden kautta.
SEO ei vaikuta ainoastaan hakukoneiden tuloksiin, vaan myös kuvahaku, videohaku ja toimialakohtaiset hakukoneet. Se määrittää, miten hakualgoritmi toimii ja etsii, mikä on ihmisten suosima. Kun verkkosivustolinkki lähetetään hakukoneeseen, hämähäkki indeksoi sivun läpi keräämään linkkejä, jotka johtavat muihin sivuihin, ja tallentaa nämä sivut hakukoneen palvelimelle. Näiltä sivuilta kerätyt tiedot lähetetään indeksoijalle, jonka tehtävänä on poimia tietoja näistä sivuista, kuten avainsanoista ja niiden painoista, sivun sijainnista ja muista linkeistä, joita hämähäkki indeksoi tulevaisuudessa.
Aluksi hakukoneoptimoijan algoritmit olivat riippuvaisia Webmasterin toimittamista avainsanoista, metatunnisteista ja hakemistotiedostoista. Sisällönkuvauskentät antoivat tietoja tietystä sivusta, mutta niiden käyttäminen sivujen indeksointiin ei osoittautunut onnistuneeksi, koska jotkut ylläpitäjät lisäsivät merkityksettömiä metatunnisteita lisäämään osumien määrää ja ansaitsemaan valtavia mainostuloja. He jopa muuttivat verkkosivujen HTML-koodia, jotta sivulle saatiin hyvä sijoitus. Tämä tapahtui kuitenkin väärinkäytöksissä, koska se haki merkityksettömiä sivuja.
Hakukoneet alkoivat sitten hyödyntää monimutkaisia sijoitusalgoritmeja, joita webmastereille oli vaikea manipuloida, jotta web-surffaajat saisivat aitoja tuloksia. Web-sivun sijoitus laskettiin matemaattisesti funktioilla, jotka käyttivät saapuvien linkkien voimaa ja määrää. Mitä korkeampi sivun sijoitus on, sitä enemmän mahdollisuuksia henkilö joutui katsomaan. Myöhemmin kehitettiin algoritmeja, joissa tarkasteltiin useita muita sivutekijöitä, kuten sijoitus- ja off-sivutekijöitä, kuten hyperlinkin. Koska ylläpitäjät eivät voineet käsitellä sivujärjestystä, he alkoivat vaihtaa, myydä ja ostaa linkkejä, mikä johti linkin roskapostiin ja jopa useiden tähän tarkoitukseen tarkoitettujen sivustojen luomiseen.
Algoritmit tulivat monimutkaisemmiksi jokaisena päivänä, ja alkuun hakukoneet pitivät algoritmeja salaisuutena. Kun SEO kustannukset kasvoivat, mainostajat joutuivat maksamaan siitä, mikä johti lopulta laadukkaisiin verkkosivuihin. Vaikka investoinnit SEO: hen ovat hyvin hedelmällisiä, mutta samalla on riskialtista, koska käytettäessä etukäteen ilmoitettuja algoritmeja muutetaan ja hakukone lakkaa ohjaamasta kävijöitä sivulle. Monet konsultit ovat saatavilla markkinoilla, jotka tarjoavat SEO-palveluja. He manipuloivat web-sivuston HTML-lähdekoodia, kuten valikoita, ostoskärryjä ja joskus jopa verkkosivuston sisältöä, jotta saat enemmän liikennettä. Hakukoneissa, kuten Worldcenterissä, on algoritmeja, jotka poimivat sivuja ei sivuluokan mukaan, mutta napsautuskohtaisen hinnan tai asetetun maksun mukaan, eli jos mainostaja haluaa, että hänen mainoksensa sisältävä sivu näytetään, hänen odotetaan maksavan rahaa. Tämä on ristiriitainen kohta, koska vain suuryritykset voivat lisätä sivunsa osumien määrää, mutta ei pientä yritystä, jolla saattaa olla parempaa laatua. http://admarket.sale
Worldcenter Ad Market - Buy Quality Targeted Website Traffic - Desktop and Mobile.
Sunday, April 14, 2019
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Singapore in Focus: Legal Issues, Environment, and Business News (October 7, 2024)
Singapore's news landscape today offers a mix of legal developments, environmental concerns, and business stories: Former Transport Mini...
-
Did you know many of your friends do not know exactly what you do to make your money? It happens more often than you'd like to think to ...
-
Before you start a home business, you need to really stop and assess your capabilities. Be aware that when you engage in business your i...
No comments:
Post a Comment